Laila Nadirah Binti Alias Ahmad

LaILA Onley
Laila Nadirah Binti Alias Ahmad

Thursday 13 September 2012

LAILA NADIRAH

hai assalamualaikum ,
saya laila nadirah . 

Laila Nadirah
Laila : Nama orang Arab terdahulu, kerinduan, malam yg gelap
Nadirah : Jarang



 LAILA NADIRAH
L: Lemah-lembut
A: Amanah
I : Ikhlas
L: Lincah
A: Alim
N : Naif
A : Abadi
D : Dinamik
I : Idealistik

R : Ramah
A : Asli
H : Harum
 
hai again kisah nya saya ingin mencari maksud nama ini adalah kerana lagu hazamah LAILA MAJNUN , mule mula kawan yang cakap hazamah ade lagu baru then dia suruh saya tengok sebab lagu uh sedap then ada name laila disitu . 
selepas beberapa hari saya pon online then buka la youtube kan . dengar laa lagu uh 
sambil dengar dengar itu sambil bace comment comment dibawah tetiba diorang dok kecoh kecoh pasal laila ng majnun nieh , yee saya tauw majnun itu maksod nya GILA tapi dia hanya gila akan laila bukan gila kerana apa ? sudah takdirnya begitu bagaimana rupa dia hendak mengubahnya ?

part of 2 - saya tak puas hati lalu menuju ke google dan search apakah kisah disebalik LAILA MAJNUN ?? ahhh jumpa pon . 
kisahya majnun itu namanya Qaisy sebenarnya . dan laila itu laila , kisah nieh memng menyayat hati sedih gila dan terselit rasa terharu dengan majnun kerana sanggup berkorban untuk laila , sangat bertuah laila itu tetapi kenapa ayah laila sebegitu rupa ?? sungguh kejam . Tetapi mungkin dia ada pendapat nya sendiri mungkin . 
Andaidapat ku undurkan masa akan ku berjuang bersama mu majnun , sungguh dalam cinta mu untuk laila , aku berharap andai suatu hari nanti aku dapat lelaki sebegitu rupa dengan mu majnun 
aku bermohon padamu YA ALLAH jika kau izinkan aku umur panjang dan sempat menikmati hidup dialam perkahwinan abadikan lah jiwa ku seperti laila :`) 
 
*inter terjiwang sorry*
 
part of 3 - setelah selesai membace kisah tersebut saya kembali kepada lagu hazamah tadi then bace lirik dia sampai habis oke memng sama and best :) yeahhh so baru paham apa maksud majnun sebenarnya . selalu nya bila orang panggil aku laila majnun aku akan buat muka taik atau senyum tak jujur HAHAHAH sebab setahu aku majnun itu adalah GILA sahaja oke now aku dah paham ape itu maksud majnun :`) aku berbanga kerana nama ku laila kerana disebalik nama ini terselit kisah yang terunggul . 
 
THE PART OF LAST STORY : Kepada remaja zaman sekarang jgn suka suka bercinta kerana nafsu yee bercinta kerana allah :`)  just share tq all :`) 
 
 assalamualaikum 

No comments:

Post a Comment

thkaz kawan coz datang melawat :D